Monday, October 10, 2011

Tabung Haji perluas khidmat petugas kewangan bergerak

MEKAH 10 Okt. - Dalam usaha meningkatkan kecekapan perkhidmatan kewangan bagi jemaah haji di tanah suci, Tabung Haji menambah lapan lagi lokasi perkhidmatan bergerak pasukan petugas kewangannya di Mekah dan dua lagi di Madinah, tahun ini.
Pengurus Operasi Kewangan Tabung Haji di Tanah Suci, Mustakim Mohammad berkata, perluasan perkhidmatan itu menjadikan perkhidmatan kaunter kewangan Tabung Haji kini boleh dinikmati di 23 lokasi di Mekah dan empat lokasi di Madinah.
Beliau berkata, pada tahun-tahun sebelum ini pasukan bergerak itu hanya beroperasi di hospital-hospital terpilih di sini untuk kemudahan beberapa jemaah yang sedang menerima rawatan, namun kini perkhidmatannya diperluaskan ke lokasi-lokasi bangunan tempat penginapan jemaah secara berjadual.
"Antara perkhidmatan disediakan di kaunter-kaunter ini ialah urusan simpanan, pengeluaran, dan kutipan bayaran korban dan dam,” katanya kepada petugas media Tabung Haji di sini.
Menurutnya, petugas kewangan bagi musim haji kali ini berjumlah 45 orang dengan 36 ditempatkan di Mekah dan sembilan lagi di Madinah. - Bernama

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes