Tuesday, June 1, 2010

PAKAIAN DAN KEPERLUAN HAJI

Bakali haji 1431H boleh lah dari sekarang membeli keperluan dan pakaian untuk kegunaan semasa di Tanah Suci.
Bagi memastikan pakaian dan keperluan bakal haji semuanya telah tersedia dan telah dimasukan dalam beg maka disini diturun contoh senarai semak sebagai panduan.
Apabila keperluan dan pakaian telah dimasukan dalam beg tandakan pada kotak sebelah kanan. Insya Allah tidak timbul persoalan samada keperluan dan pakaina telah dimasukan dalam beg.

6 comments:

mzainiosman said...

salam tuan haji.....barang-barang haji yang perlu adakah perlu saya beli terlebih dahulu...kerana saya difahamkan tabung haji ada menerima beberapa sumbangan dari korporat seperti sejadah ,dll .boleh tak minta disenaraikan barang2 yang akan diberi kepada bakal haji nanti agar tidak bertindih pembelian oleh saya dan mengelak pembaziran nanti
e-mail : m.zaini@hotmail.com............(bakal haji 1431hijrah)

ZAINI BIN HJ.OSMAN said...

salam ...tuan hj.mazlan......nak tahu barang-barang dalam bag kabin boleh muat berapa kilo ..masa nak bertolak.....sebab saya dah beli bag khas utk kabin di tempat duduk dan masa pulang nanti berapa kilo barang yang boleh saya bawa ....kalau lebih 30kg..berapa kos hantar utk setiap 1kg...

mzainiosman said...

nih email saya : m.zaini@hotmail.com
jika ada apa-apa berita yang terkini harap e-mail kat saya je OK....saya salah seorang peserta haji terpilih bersama isteri saya pada tahun nih...salam

MZAINIOSMAN said...

SALAM,,TUAN HAJI...SAYA SENTIASA MELIHAT PERKEMBANGAN MENGENAI TINDAKAN SUSULAN DARI THW...MUDAH DAN SENANG BERHUBUNG DENGAN CARA INI....TAPI SAYA TERINGAT PADA MEREKA-MEREKA YANG TIDAK FAHAM SERTA BAGAIMANA NAK MELAYARI MAKLUMAT YANG TERKANDUNG DALAM LAMAN WEB BLOG TUAN HAJI INI...SAYA RASA BERSYUKUR SANGAT KERANA SAYA TIDAK TERCICIR DALAM ARUS PEMBANGUNAN INTELEKTUAL MENGENAI LAMAN BLOG TUAN HAJI...SYABAS KERENA MEMBERIKAN MAKLUMAT YANG TERKINI DAN TERBARU BUAT SAYA DAN ISTERI...

Anonymous said...

mintak maaf tuan haji jika saya tumpang iklan disini. harap tuan haji izinkan. untuk jemaah haji terutama wanita saya ada jual bedak muka yang suci lg halal untuk dipakai ketika melakukan ibadat.ia sesuai untuk kulit yg sensetif jugak yang alah kpd bedak boleh pakai bedak ini. bedak ronasutra. tiada pewangi jadi sesuai ketika melakukan ibadat haji. boleh beli untuk diri sendiri atau untuk ahli keluarga atau teman2 yg akan berangkat melakukan haji. rm48 seunit. boleh hubungi saya di emel indahrupa85@yahoo.com untuk pembelian dan keterangan lanjut. jangan jadikan ibadaat sebagai alasan untuk kita kelihatan tidak terurus

Anonymous said...

Salam,Pengalaman saya lebih baik bawa bagpack ( beg galas ) kerana pergerakan kat Mudzalifah agak sukar dengan beg troli....

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes