Wednesday, November 9, 2011

KEMASKINI MAKLUMAT PERIBADI BAKAL HAJI

Mereka yang telah mendaftar haji dengan Tabung Haji hendaklah sentiasa mengemaskini maklumat peribadi. Maklumat yang selalu berubah adalah alamat surat menyurat, no telefon, alamat e-mail.
Pengalaman setiap tahun ramai bakal haji yang tidak dapat dihubungi kerana alamat telah bertukar atau tidak lengkap,tiada nombor telefon atau telah tukar nombor dan tiada alamat email apabila mereka terpilih menunaikan haji. Kemungkinan bakal haji ada yang terlibat, menunggu tanpa berita. Ada juga mereka terlupa samada telah mendaftar haji atau tidak.
Apabila berurusan dengan Tabung Haji berkaitan simpanan atau pengeluaran harap disemak maklumat peribadi samada maklumat yang ada dalam rekod Tabung Haji adalah betul dan terkini.
Peraturan untuk membuat pembetulan maklumat peribadi, bakal haji perlu melengkapkan borang yang disediakan dan serahkan sendiri oleh bakal haji di kaunter Tabung Haji. Pertukaran maklumat tidak dibenarkan melalui telefon.
Bakal haji seeloknya membuat semakan setahun sekali kedudukan giliran haji walaupun gilirannya lama lagi. Tindakan ini dapat membantu bakal haji untuk membuat persediaan samada kursus, kewangan, kesihatan dan perancangan cuti.
Bakal haji yang mempunyai talian internet , boleh membuat semakan melalui email : phptdwil@lth.gov.my. Sila maklumkan nama dan no IC bagi tujuan semakan. Sila nyata alamat surat menyurat, no tel untuk pengesahan samada dalam rekod TH adalah seperti yang dinyatakan. Jika tidak sila datang ke Kaunter TH untuk membuat pembetulan atau pertukaran.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes