Tuesday, May 24, 2011

PERSIAPAN BAKAL HAJI 1432H

Kursus Asas Haji
Bakal Haji 1432H yang berurusan dengan TH Wilayah Persekutan akan menamatkan Kursus Asas Haji pada 19 Jun 2011.
Pemeriksaan Kesihatan
Bermula 23 Mei 2011 bakal haji telah dipanggil membuat pemeriksaan kesihatan di Tingkat 17, Menara TH Perdana, Maju Junctions, Jalan Sultan Ismail, KL. Bakal haji WP yang masih belum mendapatkan surat panggilan Pemeriksaan Kesihatan, boleh berurusan dengan pejabat THWP untuk mendapatkan tarik pemeriksaan. Pemeriksaan Kesihatan di THWP sehingga 1 Jun 2011 dan tarikh tambahan akan dimaklumkan kemudian.
Kursus Intensif Haji
THWP akan mengeluarkan surat panggilan Kursus Intensif pada 27 Mei 2011. Kursus Intensif akan bermula 20 Jun 2011. Bakal haji yang menerima panggilan KIH dikehendaki membuat pengesahan kehadiran di THWP. Jika bakal haji tidak membuat pengesahan, maka THWP beranggapan mereka tidak akan hadir tarikh tersebut.
Pasport Malaysia Antarabangsa.
Serahan Pasport Malaysia Antarabangsa bagi Warganegara dan Pasport Negara Asal bagi Permastautin Tetap dijangka dilakukan pada bulan Rejab atau Syaban 1432H. Surat panggilan akan dikeluarkan kepada bakal haji.
Serahan Buku dan barang-barang
TH akan memberi 5 jenis buku secara percuma kepada bakal haji Terpilih.
Buku tersebut ialah Buku Panduan Ibadat Haji dan Umrah, Buku Soal Jawab Haji dan Umrah, Buku Doa, Buku Panduan Perjalanan dan Buku Panduan Kesihatan. Buku Tambahan ialah Buku Ringkasan Ibadat Haji dan Umrah dengan Harga RM5.90. DVD Haji Tamattiu, Haji Ifrad dan Haji Qiran, Umrah dan Ziarah dengan harga tiap-tiap satu RM50 dan VCD perjalanan haji RM20.00
Penyerahan Gelang , beg galas dan barang-barang hadiah (jika ada) akan dimaklumkan dengan mengeluarkan surat pangilan.
Kursus Perdana Haji
THWP dijangka akan mengadakan Kursus Perdana Haji pada minggu kedua bulan Shawal 1432H. Surat panggilan akan dikeluarkan kepada bakal haji.

1 comments:

Anonymous said...

Salam, di mana saya harus dapatkan buku2 dan juga dan maklumat tentang kursus intensif & perdaya haji sekiranya saya dah berdafter dgn pakage utk pergi haji tahun ini?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes