Saturday, May 14, 2011

BAYARAN HAJI 1432H

Bakal haji 1432H telah ditolak bayaran haji dari Akaun TH . Bakal haji yang pertama kali menunaikan haji akan di masukan tanggungan haji sebanyak RM4,360.00 dahulu dalam Akaun TH mereka dan kemudian ditolak RM14,340.00. Bakal haji yang kali kedua atau lebih dan Permastautin Tetap (PR) akan di tolak dari Akaun TH mereka RM14,340.00.
Bakal haji yang memilih untuk pergi menunai haji degan Pakej TH atau Syarikat yang di benar TH masih lagi bertaraf Muassasah dan jumlah yang ditolak adalah jumlah seperti di atas. Apabila bakal haji telah di daftar dalam sistem TH mengikut Pakej TH atau Syarikat yang di benarkan TH, akan di masukkan semula jumlah yang di tolak awal dan ditolak RM7,369.00 sahaja. Perbezaan yang perlu dibayar kepada syarikat akan dilakukan oleh bakal haji.
Bayaran haji tidak termasuk bayaran dam jika bakal haji mengerjakan haji cara Tamattuk, Korban , mengupah Tawaf, Saie, Melontar, Sarapan pagi (Muassasah), tambang ke miqat untuk umrah sunat, tambang Ziarah di Mekah, Dobi, bayaran Pre Paid telefon dan lain-lain.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes