Wednesday, January 25, 2012

BAHAN RUJUKAN IBADAT UMRAH DAN HAJI

Tabung Haji telah menerbitkan bahan rujukan berbentuk buku dan DVD bagi membantu umat Islam membuat rujukan berkaitan Ibadat Umrah dan Haji samada untuk pengetahuan atau persiapan untuk Mengerjakan Umrah atau Haji. Peserta Kursus Asas Haji adalah perlu memiliki buku ini bagi memudah memahami apa yang disampaikan oleh Ustaz yang menyampaikannya.

BUKU IBADAT HAJI, UMRAH DAN ZIARAH ( Harga : RM10.00 )
Buku ini mendedahkan kepada membaca kepada dua (2) Bahagian iaitu Bahagian Pertama Ibadat Haji dan Bahagian Kedua Ibadat Umrah dan Ziarah.



BUKU SOAL JAWAB HAJI & UMRAH ( Harga RM7.00 )
Buku ini mendedahkan sebanyak 408 permasalahan dan persoalan yang pernah dihadapi oleh jemaah haji yang terdahulu dan diajukan kepada Guru Agama di Tanah Suci dan di Tahan Air.
Buku ini disusun mengikut 44 Tajuk Permasalahan dan Persoalan. Jawapan bagi setiap permasalahan dan Persoalan telah dikaji, dibahas dan disediakan oleh Jawatankuasa Penasihat Haji (Tabung Haji-JAKIM) dengan dirujuk kepada kitab-kitab Feqah Mazhab Syafi’e yang Mu’tabar.

BUKU RINGKASAN IBADAT HAJI DAN UMRAH ( Harga : RM6.00 )
Buku ini disediakan bagi memudahkan pengulang kaji apa yang telah dibaca atau didengar. Buku ini sangat ringkas dan di muatkan gambar rajah bagi setiap tajuk. Buku ini mudah dibawa kemana-mana terutama semasa kerap kali berurusan dengan Tabung Haji dan kena menunggu seketika untuk berurusan. Maka pembaca boleh membuka Buku Ringkasan ini untu mengisi masa menunggu.
Pembelian melalui pos boleh diaturkan dengan Kos penghantaran RM10.00 untuk 3 buku. Sila maklumkan melalui email : mazlan59@gmail.com

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes