Wednesday, December 2, 2009

KURSUS HAJI BERSIRI 1431H

Assalamualaikum

Sukacita ingin saya memperjelaskan berkaitan Kursus Haji Bersiri yang akan dijalankan oleh TH dengan kerjasama Masjid. Kursus ini diadakan bagi memberi ilmu pengetahuan berkaitan Ibadat Haji, Pengurusan Haji, Kesihatan, amali Ibadat Haji dan Permasalahan Wanita. Ianya berjalan sebanyak 17 siri. Setiap siri mengambil masa 2 jam termasuk waktu rehat 15 minit pertengahan perjalanan kursus.

Tenaga pengajar adalah mereka yang mempunyai pengetahuan yang berkaitan dan juga berpengalaman di Tanah Suci. Penceramah Ibadat Haji juga telah menghadiri Muzakarah Peringkat Kebangsaan yang dianjurkan oleh Tabung Haji.

Bakal Haji 1431H adalah dimestikan menghadiri kursus ini dan terbuka kepada mereka yang telah mendaftar haji dengan Tabung Haji, pelajar sekolah menengah dan orang ramai. Pihak masjid akan mengenakan bayaran pendaftaran bagi tujuan pembayaran penceramah, minuman, nota, api, air dan bayaran penyelanggaran. Pihak Tabung Haji tidak terlibat dengan bayaran tersebut. Pihak Tabung Haji akan membuat pemantauan perjalanan kursus mengikut modul yang ditetapkan.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes