Monday, December 29, 2014

KURSUS ASAS HAJI 1436H

Kursus Asas Haji (KAH) 1436H akan bermula awal Januari 2015. KAH adalah terbuka kepada semua umat Islam, samada belum mendaftar Haji, telah mendaftar tapi lambat lagi giliran, mereka yang sedang membuat Rayuan untuk pergi tahun 1436H dan mereka yang terpilih 1436H ( Wajib) hadir.

Di Kawasan Wilayah Persekutuan banyak pihak yang menganjurkan KAH diantaranya Anjuran Pihak Masjis, Anjuran orang perseorangan, Syarikat Umrah dan Syarikat Pengendali Jemaah Haji. Bakal Haji yang akan menunaikan Haji atau mereka yang membuat Rayuan untuk menunai Haji 1436H adalah digalakan mengikuti KAH 1436H Anjuran Tabung Haji kerana Modul KAH telah disusun mengikut keperluan Bakal Haji supaya bakal Haji bermaklumat berkaitan Ibadah, Pengurusan Haji, Pengurusan Kesihatan dan Permasalahan Wanita berkaitan Ibadat.

THWP telah memlilh 25 lokasi KAH 1436H yang akan diadakan pada Hari Sabtu dan Ahad selama 17 Minggu (Siri). Waktu yang ditentukan , ada lokasi KAH mengadakan disebelah pagi dan ada yang mengadakan di sebelah petang. KAH 1436H tidak dikenakan bayaran Pendaftaran kepada peserta KAH.
Oleh itu mereka yang berada di Wilayah Persekutuan mempunyai banyak pilihan untuk mengikuti KAH.

Sebarang pertanyaan berkaitan Lokasi KAH 1436H bolehlah membuat pertanyaan melalui email, pppemwil@lth.gov.my

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes