Wednesday, November 3, 2010

BERADA DI MAKKAH

Alhamdullah saya telah berangkat ke Tanah Suci pada 26 Oktober 2010 dengan menaiki
KT 57.
Dalam pesawat kami diberi 2 kali makan. Kami dikehendaki memakai Pakaian Ihram kerana akan masuk ke Makkah bagi tujuan Umrah atau Haji (jika ada).
Semasa sampai di Lapangterbang Antarabangsa King Abdul Aziz. Kami turun dari kapalterbang di lapangan untuk menaiki bas untuk dibawa ke terminal ketibaan.
Semasa di dewan tiba kami digerakan untuk pemeriksaan Imigresen dengan dichop pada pasport, kemudian mengambil beg dan seterusnya x ray beg dan melalui proses tampal stiker maktab dan tampal tiket bas. Ada diantara kami dan termasuk saya dimaklumkan beg kami tidak dibawa dengan pesawat yang kami naiki tapi akan dibawa dengan pesawat berikutnya. Alhamdulillah mereka tidak marah dan menerimanya dengan tenang. Seterusnya kami di pandu oleh perugas TH untuk ke tempat rehat sebelum menaiki bas. Apabila persiapan untuk menaiki bas telah sedia maka kami diminta beratur dua barisan iaitu lelaki satu barisan dan perempuan satu barisan. Pasport diambil oleh Wakil Bersatu semasa pergerakan menaiki bas. Semasa didalam bas kami diberi bungkusan makanan. Perjalanan ke Makkah tidak menghadapi apa-apa masalah.

1 comments:

lyadyana said...

kat sana banjir teruk ke?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes